Άνοιξε το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό τούνελ του κόσμου μήκους 57 χιλιομέτρων!
Άνοιξε το μεγαλύτερο σιδηροδρομικό τούνελ μήκους 57 χιλιομέτρων!
Φως στο τούνελ… και όχι οποιοδήποτε τούνελ αλλά του μακρύτερου σιδηροδρομικού τούνελ του κόσμου κόσμου το οποίο άνοιξε την 1η Ιουνίου, σχεδόν μετά από 70 χρόνια που σχεδιαζόταν.
Το μήκους 57 χιλιομέτρων τούνελ Gotthard Base Tunnel (GBT) περνά κάτω από τις Ελβετικές Άλπεις και ενώνει το Erstfeld στην κεντρική Ελβετία και το καντόνι Uri με το Bodio στο Νότο της χώρας και το καντόνι του Ticino.
Η ιδέα κατασκευής του ξεκίνησε πριν από 69 χρόνια από τον Ελβετό μηχανικό Carl Eduard. Πάνω από 28.000 τόνοι πέτρας έπρεπε να εκσκαφτούν από το βουνό, κοντά στο πέρασμα του Gotthard.
Με την παράδοσή του στην κυκλοφορία, το τούνελ θα κάνει συντομότερο το σιδηροδρομικό ταξίδι από τη Ζυρίχη στο Μιλάνο, κατά περίπου μία ώρα, καθώς πλέον θα απαιτούνται 2 ώρες και 40 λεπτά.
Εκτιμάται ότι έως το 2020 η γραμμή θα εξυπηρετεί καθημερινά 15.000 επιβάτες.
Στους 2.400 ανέρχονται οι εργάτες που χρειάστηκαν για την κατασκευή του GBT, ενώ κόστισε πάνω από 12 δισ. ελβετικά φράγκα (10 δισ. Ευρώ), αναφέρει δημοσίευμα της Βρετανικής Daily Telegraph.
Φως στο τούνελ… και όχι οποιοδήποτε τούνελ αλλά του μακρύτερου σιδηροδρομικού τούνελ του κόσμου κόσμου το οποίο άνοιξε την 1η Ιουνίου, σχεδόν μετά από 70 χρόνια που σχεδιαζόταν.
Το μήκους 57 χιλιομέτρων τούνελ Gotthard Base Tunnel (GBT) περνά κάτω από τις Ελβετικές Άλπεις και ενώνει το Erstfeld στην κεντρική Ελβετία και το καντόνι Uri με το Bodio στο Νότο της χώρας και το καντόνι του Ticino.
Η ιδέα κατασκευής του ξεκίνησε πριν από 69 χρόνια από τον Ελβετό μηχανικό Carl Eduard. Πάνω από 28.000 τόνοι πέτρας έπρεπε να εκσκαφτούν από το βουνό, κοντά στο πέρασμα του Gotthard.
Με την παράδοσή του στην κυκλοφορία, το τούνελ θα κάνει συντομότερο το σιδηροδρομικό ταξίδι από τη Ζυρίχη στο Μιλάνο, κατά περίπου μία ώρα, καθώς πλέον θα απαιτούνται 2 ώρες και 40 λεπτά.
Εκτιμάται ότι έως το 2020 η γραμμή θα εξυπηρετεί καθημερινά 15.000 επιβάτες.
Στους 2.400 ανέρχονται οι εργάτες που χρειάστηκαν για την κατασκευή του GBT, ενώ κόστισε πάνω από 12 δισ. ελβετικά φράγκα (10 δισ. Ευρώ), αναφέρει δημοσίευμα της Βρετανικής Daily Telegraph.
Comments
Post a Comment