Πόσο εθισμένοι είστε στο Facebook;

Είναι η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης με τους περισσότερους φαν στον πλανήτη.

Εκατομμύρια άνθρωποι ποστάρουν καθημερινά σκηνές από τη ζωή τους, επικοινωνούν με φίλους και προωθούν τη δουλειά τους. Υπάρχει όμως ο κίνδυνος του εθισμού.

Αν θέλετε και εσείς να δείτε αν είστε ή δεν είστε εθισμένοι στο Facebook μπορείτε να κάνετε το τεστ της Bergen Facebook Addiction Scale. Η κλίμακα του Bergen δημιουργήθηκε το 2011 από την Σχολή Ψυχολογίας του ομώνυμου πανεπιστημίου και τις κλινικές του ομώνυμου ιδρύματος στη Νορβηγία. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 423 φοιτητές (227 γυναίκες, 192 άντρες).

Η λογική της είναι απλή και βασίζεται σε έξι κριτήρια καθένα από τα οποία αξιολογείται από το 1 έως το 5:


1- Πολύ σπάνια


2- Σπάνια


3- Μερικές φορές


4- Συχνά


5- Πολύ συχνά


Οι  έξι βασικές ερωτήσεις/κριτήρια:
-Ξοδεύετε πολύ χρόνο να σκέφτεστε το Facebook ή να προγραμματίζετε στο μυαλό σας πράγματα για το Facebook


- Αισθάνεστε μία έντονη ορμή να χρησιμοποιείτε το Facebook ολοένα και συχνότερα


- Χρησιμοποιείτε το Facebook για να ξεχάσετε προσωπικά προβλήματα


- Αισθάνεστε εκνευρισμό ή ανυπομονησία όταν κάτι σας εμποδίζει να χρησιμοποιήσετε το Facebook


- Χρησιμοποιείτε το Facebook τόσο πολύ, ώστε έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εργασία ή τις σπουδές σας.


Απαντήστε όσο πιο ειλικρινά μπορείτε στα παραπάνω κριτήρια βάσει της κλίμακας από το 1 έως το 5.



Αποτελέσματα


Σύμφωνα με έρευνα της οποίας ηγήθηκε η δρ Ψυχολογίας Cecilie Schou Andreassen και η οποία έκανε χρήση της κλίμακας Μπέργκεν, αν έχετε απαντήσει με «Συχνά» ή «Πολύ συχνά» σε τουλάχιστον 4 κριτήρια, τότε ίσως να είστε εθισμένοι στο Facebook και να μην το γνωρίζετε.

Η Andreassen υποστηρίζει ότι άτομα που είναι αγχώδη και κοινωνικά ανασφαλή χρησιμοποιούν το Facebook περισσότερο από εκείνα που σημείωσαν χαμηλό σκορ στην κλίμακα Μπέργκεν.

Αυτό πιθανώς εξηγείται από το γεγονός ότι όσοι έχουν άγχος και στρες επικοινωνούν ευκολότερα μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) από ό,τι πρόσωπο-με-πρόσωπο.

Επίσης υποστηρίζει πως τα άτομα που είναι περισσότερο οργανωμένα και φιλόδοξα έχουν λιγότερες πιθανότητες να εθιστούν στο Facebook, αλλά θα χρησιμοποιήσουν τα social media για την δουλειά και την ενημέρωσή τους.

sigmalive.com

Comments

Popular posts from this blog

Εξερράγη iPhone στην τσέπη ανήλικης μαθήτριας

Ο «κρυφός» αρραβώνας του Johnny Depp και το μονόπετρο στο χέρι της Amber Ηeard

Η ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΙΑΤΙΚΗ ΜΑΓΕΙΑ ΣΤΙΣ ΒΙΤΡΙΝΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ