6 σκέψεις πάνω στο Eurovision Song Project


1. Άργησαν αλλά το πέτυχαν.
Επιτέλους και ένα talent show του ΡΙΚ που μοιάζει όντως με talent show κι όχι με session υπνοθεραπείας τύπου “Performance”. Μετά από αλλεπάλληλες αποτυχημένες προσπάθειες το ημικρατικό πήρε επιτέλους χαμπάρι πώς στήνεται ένας διαγωνισμός ταλέντων που ΔΕΝ ονομάζεται “Διαγωνισμός Αποσύνθεσης Κυπριακού Τραγουδιού” ή ανήκει αισθητικά τουλάχιστον σ’ αυτόν τον αιώνα. Από το σκηνικό, το μοντάζ και τα γραφικά μέχρι την κριτική επιτροπή, τον σχολιασμό και το backstage, όλα φωνάζουν ότι κάποιος κάθισε και είδε πολλά “Super Idol” πριν σχεδιάσει την παραγωγή. Και μεταξύ μας, πολύ καλά έκανε!
6 σκέψεις πάνω στο Eurovision Song Project (Μαρίνου Νομικού "Φ")
 2. Η κριτική επιτροπή είναι παραδόξως πολύ καλή! 

Από τον Τάσο Τρύφωνος δεν περίμενα τίποτα λιγότερο: είναι γνωστός, παθιασμένος, fan της Eurovision (αν υπάρχει σχετικό PhD είμαι σίγουρος ότι το έχει κάπου κορνιζαρισμένο) διαθέτει άνεση, φοβερή ατάκα και σε αντίθεση με άλλους κριτές σε εξίσου ευτελή σόου (ναι εσάς κοιτάζω Νικόλα Ιωαννίδη και Τζέικ Αθανασιάδη) αντιλαμβάνεται το χαλαρό της όλης υπόθεσης ώστε να μην πάρει τον ρόλο του τόσο σοβαρά λες και κρίνει ψυχές κατά τη Δευτέρα Παρουσία. Ο Άλεξ Παναγή είναι τόσο συμπαθητικός και γούτσου-γούτσου που χαίρεσαι να τον βλέπεις στο στοιχείο του (νομίζεις πως ήταν στη Eurovision.. like forever?) σε σημείο να του συγχωρέσεις παλαιότερα τηλεοπτικά παραστρατήματα. Όσο για τις δύο κυρίες (Έλενα Πατρόκλου και Δέσποινα Ολυμπίου) σίγουρα δεν μπορούν να θεωρηθούν ειδήμονες, ειδικά εάν σκεφτεί κανείς πώς τα πήγαν οι συμμετοχές τους στον θεσμό, όμως τουλάχιστον δείχνουν να ξέρουν για τι πράγμα μιλάνε.

 3. Έπρεπε να είναι live. Άφησέ το στο ΡΙΚ να πάρει μια καλή ιδέα και να την κάνει σαν τα μούτρα του. To Eurovision Song Project φωνάζει από μακριά ότι έπρεπε να ήταν λιγότερες εκπομπές και όλες ζωντανές. Ακόμα και μαγνητοσκοπημένο το ESP κόντραρε στα ίσα το “DanSing Χωριού 4” (18,7% έναντι 27% του τελευταίου) ενώ την ώρα που έπαιζαν απέναντι η διαφορά του από το show του Mega δεν ξεπερνούσε στα τέταρτα τις 2 με 3 μονάδες. Όταν ακούω ότι το ΡΙΚ των 30 εκατ. δεν έχει τη δυνατότητα να βγάζει ένα live show την εβδομάδα, τότε είναι που διαολίζομαι. Από την άλλη πάλι, μια ματιά στην προϊστορία του ΡΙΚ με το είδος σε κάνει να πιστεύεις ότι δεν πρέπει να μοιράζεται μαζί του το ίδιο ημισφαίριο, όχι να κάνει εβδομαδιαίο live, οπότε τους πιστώνουμε ότι τουλάχιστον έχουν το γνώθι σαυτόν. Τώρα όμως που είδαμε ότι τα κουτσοκαταφέρνουν, την επόμενη φορά make no mistake: όλες οι εκπομπές live και χωρίς ενδοιασμούς.

 4. Έσκισε στα social media. Ναι, ΡΙΚάδες και “social media” είναι όπως οι Άμις με τον ηλεκτρισμό, αντιλαμβάνονται μεν την ύπαρξή τους αλλά αρνούνται να την αποδεχθούν - πρέπει να θεωρούν ότι είναι του Σατανά ή κάτι τέτοιο. Κι εδώ που τα λέμε σε τι να κάνεις live tweeting: Στη Γαβριέλλα; Στην Ελίτα; Ή το “Αμύνεσθαι περί πάτρης”; Και με ποιους να τουιτάρεις όταν η συντριπτική πλειοψηφία των τηλεθεατών του ΡΙΚ αποτελείται από θείτσες και γιαγιάδες που βάζουν σεμεδάκια πάνω στο ipad. Ναι, πάνω στο αναθεματισμένο το ipad!!! Το ESP όχι μόνο έσπασε αυτή την κατάρα αλλά κατάφερε από την πρώτη κιόλας εκπομπή, με ελάχιστη διαφήμιση και σχεδόν μηδαμινή παρουσία στα social media, να κατατροπώσει ακόμα και το “DanSing Χωριού 4” παράγοντας πολλαπλάσια tweets ανά λεπτό από το παραπαίον show του Mega. Σκεφτείτε τι θα γινόταν έτσι και ήταν live όλες οι εκπομπές.

 5. Τεχνικά... καλησπέρα σας. Είπαμε, ότι για κανάλι που μέχρι πρότινος θεωρούσε talent show τον Διαγωνισμό Σύνθεσης Κυπριακού Χασμουρητού (με τους θρυλικούς φαντάρους να γεμίζουν καταναγκαστικά τα άδεια καθίσματα - μία φασιστική πρακτική που σταμάτησε προφανώς γιατί αυξήθηκαν κατακόρυφα οι αυτοκτονίες) το ΡΙΚ τα πήγε αρκετά καλά, όμως δεν απέφυγαν τις κακοτοπιές, προφανώς λόγω απειρίας. Τα τραγούδια ακούγονταν ελάχιστα ή έπεφταν ομιλίες πάνω τους, το μοντάζ είτε έκοβε εκεί που δεν έπρεπε, είτε δεν έκοβε εκεί που έπρεπε ενώ το γεγονός ότι σώνει και καλά έπρεπε να τοποθετηθούν και οι τέσσερις κριτές λειτουργούσε σε βάρος του ρυθμού. Ακόμα, κανείς δεν κατάλαβε γιατί έπρεπε να τελειώσει η εκπομπή κοντά στις 11 μμ (μετά ακολουθούν σύντομο δελτίο και επαναλήψεις προγραμμάτων) προσφέροντας στο πιάτο τη ζώνη στον ανταγωνισμό. Μαθαίνω ότι οι επόμενες εκπομπές επιστρέφουν στη μονταζιέρα για διόρθωση και ίσως βγουν λιγότερες από τις 9 + live τελικός που είχαν αρχικά ανακοινωθεί.

6. Η παρουσία της Άντρης Καραντώνη ήταν η καλύτερη επειδή ήταν ακριβώς όπως θα έπρεπε να είναι πάντα. Σύντομη. 

Γράφει: Μαρίνος Νομικός
philenews.com

Comments

Popular posts from this blog

Εξερράγη iPhone στην τσέπη ανήλικης μαθήτριας

Ο «κρυφός» αρραβώνας του Johnny Depp και το μονόπετρο στο χέρι της Amber Ηeard

Η ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΙΑΤΙΚΗ ΜΑΓΕΙΑ ΣΤΙΣ ΒΙΤΡΙΝΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ