Αθήνα-Θεσσαλονίκη: 3,5 ώρες με το τρένο!
Ως και ταχύτητα 160 χιλιομέτρων την ώρα θα αναπτύσσουν οι αμαξοστοιχίες
Μια ευχάριστη είδηση για όσους ταξιδεύουν συχνά Αθήνα-Θεσσαλονίκη, καθώς πλέον η διαδρομή με το τρένο θα γίνει πιο εύκολη, αφού σε μόλις 3,5 ώρες θα εκτελείται το ταξίδι από το 2017!
Το έργο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και τη δίδυμη σήραγγα μήκους επτά χιλιομέτρων σε κάθε κλάδο.
Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα (μετά το Καλλίδρομο) στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια.
Με την παράδοση του έργου, ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα συντομευθεί κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα έως και πέντε φορές.
Η σήραγγα της Όθρυος ολοκληρώθηκε εντός του συμβατικού χρονοδιαγράμματος και χωρίς υπέρβαση του προϋπολογισμού. Με μήκος 6,3 χλμ. είναι μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες στα Βαλκάνια.
Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες των Βαλκανίων, η οποία με την απόδοσή της σε κυκλοφορία, παράλληλα με την ολοκλήρωση και των υπόλοιπων μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκτήσει η χώρα ένα σύγχρονο βασικό σιδηροδρομικό άξονα.
Η δίδυμη σήραγγα της Όθρυος, τμήμα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης, θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και σε οποιονδήποτε άλλο σιδηροδρομικό πάροχο δραστηριοποιηθεί στο ελληνικό δίκτυο να προσφέρει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας αλλά και να πετύχει μείωση του λειτουργικού κόστους κάνοντας χρήση της ηλεκτροκίνησης
Το έργο της Όθρυος περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή 5 σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 1.796 μέτρων, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί για διπλή σκυροστρωμένη σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση αλλά και την κατασκευή έργων οδοποιίας. Με την παράδοσή του σε σιδηροδρομική κυκλοφορία ο χρόνος διαδρομής Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα συντομεύει κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα.
Στα 207 εκατομμύρια ευρώ το κόστος
Με δεδομένο ότι στη χώρα μας οι υπερβάσεις των προϋπολογισμών των εκτελούμενων έργων είναι μάλλον ο κανόνας παρά η εξαίρεση, έχει σημασία να τονιστεί ότι για το συγκεκριμένο έργο ο προϋπολογισμός μελέτης του ήταν 324 εκατ. ευρώ. Κατά το διαγωνισμό η ανάδοχος εταιρεία ΆΚΤΩΡ αναδείχθηκε μειοδότης προσφέροντας έκπτωση 35,31% και το συμβατικό ποσό της σύμβασης διαμορφώθηκε στα 209,7 εκατ. ευρώ.
Ο τελευταίος Ανακεφαλαιωτικός Πίνακας Έργου (ΑΠΕ) έκλεισε στα 206,9 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα από το συμβατικό αντικείμενο κατά 2,8 εκατ. ευρώ.
Το έργο ολοκληρώθηκε εντός του συμβατικού χρονοδιαγράμματος που ήταν ως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Όταν όλα τα έργα τελειώσουν, κάτι που αναμένεται να γίνει σε περίπου δύο χρόνια, η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται από τα τρένα σε χρόνο 3 ωρών και 15 λεπτών. Με τον τρόπο αυτόν θα γίνει πραγματικότητα το σχέδιο για ένα σιδηρόδρομο σύγχρονο και ανταγωνιστικό ακόμη και του αεροπλάνου.
Η νέα χάραξη της γραμμής, η οποία σχεδιάστηκε για ταχύτητες 160 χλμ. ανά ώρα, ξεκινά από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά, διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9,2 χλμ. ανά κατεύθυνση, και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή, μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα, μήκους 6,3 χλμ. ανά κατεύθυνση και ακολουθώντας τη διαδρομή του οροπέδιου του Δομοκού (αποξηραμένη λίμνη Ξυνιάδας), κατέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού καταλήγοντας στη θεσσαλική πεδιάδα και στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δομοκού.
Πρόκειται για διπλή γραμμή 106 χλμ. με 4 σήραγγες μονής γραμμής, συνολικού μήκους 30 χλμ., 12 σήραγγες διπλής γραμμής μήκους 4,4 χλμ., 18 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 2,3 χλμ., 6 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1,7 χλμ., 49 σιδηροδρομικές γέφυρες μήκους 6 χλμ., 32 ανισόπεδες διαβάσεις μήκους 2,7 χλμ. και 2 νέους σιδηροδρομικούς σταθμούς στο Μώλο και στον Άγιο Στέφανο, καθώς και 2 νέες στάσεις στις Αγγείες και στο Θαυμακό.
Με την εργολαβία -κούπα ολοκληρώνονται τα έργα
Παράλληλα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει αναθέσει και την εργολαβία-σκούπα των υπολειπόμενων εργασιών στην νέα σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέας - Δομοκού, προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ. Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2013 από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ - J&P ΑΒΑΞ και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται στα τέλη του 2016.
Με τη συγκεκριμένη εργολαβία ολοκληρώνονται τα έργα που είχαν μείνει σε εκκρεμότητα από προηγούμενες εργολαβίες. Ειδικότερα το έργο περιλαμβάνει εργασίες ολοκλήρωσης της υποδομής και των κτιριακών εγκαταστάσεων και κατασκευή της επιδομής, των ηλεκτρομαγνητικών εγκαταστάσεων, της σηματοδότησης, των τηλεπικοινωνιών και της ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων.
Μια ευχάριστη είδηση για όσους ταξιδεύουν συχνά Αθήνα-Θεσσαλονίκη, καθώς πλέον η διαδρομή με το τρένο θα γίνει πιο εύκολη, αφού σε μόλις 3,5 ώρες θα εκτελείται το ταξίδι από το 2017!
Το έργο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και τη δίδυμη σήραγγα μήκους επτά χιλιομέτρων σε κάθε κλάδο.
Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα (μετά το Καλλίδρομο) στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες στα Βαλκάνια.
Με την παράδοση του έργου, ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα συντομευθεί κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα έως και πέντε φορές.
Η σήραγγα της Όθρυος ολοκληρώθηκε εντός του συμβατικού χρονοδιαγράμματος και χωρίς υπέρβαση του προϋπολογισμού. Με μήκος 6,3 χλμ. είναι μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες στα Βαλκάνια.
ΕΡΓΟΣΕ: Παραδίδεται η 2η μεγαλύτερη σήραγγα στη χώρα-Πιο κοντά η γραμμή Αθήνα-Θεσ/νίκηΈνα από τα μεγαλύτερα και δυσκολότερα σιδηροδρομικά έργα που εκτελέστηκαν τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, η σήραγγα της Όθρυος, ολοκληρώνεται αυτές τις ημέρες και παραδίδεται από τον ανάδοχο στην ΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα και μία από τις μεγαλύτερες των Βαλκανίων, η οποία με την απόδοσή της σε κυκλοφορία, παράλληλα με την ολοκλήρωση και των υπόλοιπων μεγάλων σιδηροδρομικών έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη, θα έχει ως αποτέλεσμα να αποκτήσει η χώρα ένα σύγχρονο βασικό σιδηροδρομικό άξονα.
Η δίδυμη σήραγγα της Όθρυος, τμήμα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας – Θεσσαλονίκης, θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και σε οποιονδήποτε άλλο σιδηροδρομικό πάροχο δραστηριοποιηθεί στο ελληνικό δίκτυο να προσφέρει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας αλλά και να πετύχει μείωση του λειτουργικού κόστους κάνοντας χρήση της ηλεκτροκίνησης
Το έργο της Όθρυος περιλαμβάνει επίσης την κατασκευή 5 σιδηροδρομικών γεφυρών συνολικού μήκους 1.796 μέτρων, οι οποίες έχουν κατασκευαστεί για διπλή σκυροστρωμένη σιδηροδρομική γραμμή με ηλεκτροκίνηση αλλά και την κατασκευή έργων οδοποιίας. Με την παράδοσή του σε σιδηροδρομική κυκλοφορία ο χρόνος διαδρομής Αθήνας - Θεσσαλονίκης θα συντομεύει κατά μία ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα.
Στα 207 εκατομμύρια ευρώ το κόστος
Με δεδομένο ότι στη χώρα μας οι υπερβάσεις των προϋπολογισμών των εκτελούμενων έργων είναι μάλλον ο κανόνας παρά η εξαίρεση, έχει σημασία να τονιστεί ότι για το συγκεκριμένο έργο ο προϋπολογισμός μελέτης του ήταν 324 εκατ. ευρώ. Κατά το διαγωνισμό η ανάδοχος εταιρεία ΆΚΤΩΡ αναδείχθηκε μειοδότης προσφέροντας έκπτωση 35,31% και το συμβατικό ποσό της σύμβασης διαμορφώθηκε στα 209,7 εκατ. ευρώ.
Ο τελευταίος Ανακεφαλαιωτικός Πίνακας Έργου (ΑΠΕ) έκλεισε στα 206,9 εκατ. ευρώ, χαμηλότερα από το συμβατικό αντικείμενο κατά 2,8 εκατ. ευρώ.
Το έργο ολοκληρώθηκε εντός του συμβατικού χρονοδιαγράμματος που ήταν ως το τέλος του τρέχοντος έτους.
Όταν όλα τα έργα τελειώσουν, κάτι που αναμένεται να γίνει σε περίπου δύο χρόνια, η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται από τα τρένα σε χρόνο 3 ωρών και 15 λεπτών. Με τον τρόπο αυτόν θα γίνει πραγματικότητα το σχέδιο για ένα σιδηρόδρομο σύγχρονο και ανταγωνιστικό ακόμη και του αεροπλάνου.
Η νέα χάραξη της γραμμής, η οποία σχεδιάστηκε για ταχύτητες 160 χλμ. ανά ώρα, ξεκινά από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά, διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9,2 χλμ. ανά κατεύθυνση, και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή, μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα, μήκους 6,3 χλμ. ανά κατεύθυνση και ακολουθώντας τη διαδρομή του οροπέδιου του Δομοκού (αποξηραμένη λίμνη Ξυνιάδας), κατέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού καταλήγοντας στη θεσσαλική πεδιάδα και στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Δομοκού.
Πρόκειται για διπλή γραμμή 106 χλμ. με 4 σήραγγες μονής γραμμής, συνολικού μήκους 30 χλμ., 12 σήραγγες διπλής γραμμής μήκους 4,4 χλμ., 18 Cut & Cover διπλής γραμμής συνολικού μήκους 2,3 χλμ., 6 Cut & Cover μονής γραμμής συνολικού μήκους 1,7 χλμ., 49 σιδηροδρομικές γέφυρες μήκους 6 χλμ., 32 ανισόπεδες διαβάσεις μήκους 2,7 χλμ. και 2 νέους σιδηροδρομικούς σταθμούς στο Μώλο και στον Άγιο Στέφανο, καθώς και 2 νέες στάσεις στις Αγγείες και στο Θαυμακό.
Με την εργολαβία -κούπα ολοκληρώνονται τα έργα
Παράλληλα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει αναθέσει και την εργολαβία-σκούπα των υπολειπόμενων εργασιών στην νέα σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέας - Δομοκού, προϋπολογισμού 415 εκατ. ευρώ. Τα έργα ξεκίνησαν τον Ιανουάριο του 2013 από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΤΕΡΝΑ - J&P ΑΒΑΞ και η ολοκλήρωσή τους αναμένεται στα τέλη του 2016.
Με τη συγκεκριμένη εργολαβία ολοκληρώνονται τα έργα που είχαν μείνει σε εκκρεμότητα από προηγούμενες εργολαβίες. Ειδικότερα το έργο περιλαμβάνει εργασίες ολοκλήρωσης της υποδομής και των κτιριακών εγκαταστάσεων και κατασκευή της επιδομής, των ηλεκτρομαγνητικών εγκαταστάσεων, της σηματοδότησης, των τηλεπικοινωνιών και της ηλεκτροκίνησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων.
Αστέρω Ζ. > kapouti.com
Μάρω Τσαντήλα > m.tsantila@euro2day
Comments
Post a Comment