Η Επόμενη Κρίση θα είναι στα Λογιστικά Γραφεία
Είναι δύσκολο να φανταστώ, στην παρούσα οικονομική κατάσταση, ποιος κλάδος της οικονομίας δεν αντιμετωπίζει προβλήματα ή έστω πολύ σοβαρές προκλήσεις.
Από πού να ξεκινήσει κανείς: το Κράτος είναι σε βαθιά νερά, οι ‘αλεξίσφαιρες’ τράπεζες πνίγονται, οι υπεραγορές δεν πωλούν αν δεν έχουν προσφορές, τα μικρομεσαία καταστήματα απλά κλείνουν, οι διαφημιστές βλέπουν τους τοίχους, τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα αλλά τα έξοδα τους πολλαπλασιάστηκαν.
Ο μόνος κλάδος που υπολογίζουν πολλοί ότι παρέμεινε αλώβητος είναι αυτός των λογιστικών γραφείων. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει ο κόσμος. Προσωπικά πιστεύω ότι ο επόμενος κλάδος που θα ταρακουνηθεί έντονα είναι αυτός των Λογιστών.
Μετά από σχεδόν μια δεκαετία απίστευτης ανάπτυξης και κερδοφορίας, όπου κυριολεκτικά δεν έβρισκαν αρκετά άτομα στην αγορά για να τους κάνουν λογιστές, έφτασε ή ώρα και αυτός ο κλάδος να αντιμετωπίσει την πραγματική κατάσταση της Αγοράς.
Ποια όμως μπορεί να είναι τα προβλήματα ενός λογιστικού/ελεγκτικού γραφείου; Μερικά από αυτά:
· Μείωση/φυγή πελατών – οι παλιοί καλοί καιροί όπου οι εταιρίες και επιχειρήσεις γεννιούνταν σαν κουνέλια μάλλον πέρασε, ή τουλάχιστον προς το παρόν. Έτσι οι λογιστές βρίσκουν πολύ δύσκολα νέους πελάτες και ακόμα και αυτούς που βρίσκουν είναι απλά πελάτες ανταγωνιστών τους που αλλάζουν λογιστικό γραφείο με την ελπίδα της καλύτερης εξυπηρέτησης, και φυσικά, των μειωμένων χρεώσεων.
· Αδυναμία είσπραξης από πελάτες – εντάξει, ας υποθέσουμε ότι έχουν πολλούς πελάτες. Για να είμαστε πιο ακριβής, μπορεί να έχουν και εκατοντάδες πελάτες και τα μεγάλα λογιστικά γραφεία μάλλον έχουν χιλιάδες πελάτες. Τι να τους κάνεις όμως τους πελάτες αν δεν μπορείς να εισπράξεις; Και πιο συγκεκριμένα αν δεν μπορείς να εισπράξεις αλλά απαιτούν κιόλας συνεχώς τις υπηρεσίες σου μπας και σώσουν την επιχείρηση τους; Άλλο η τιμολόγηση (σε αυτό είναι πολύ καλοί), άλλο η είσπραξη και άλλο το τελικό ‘ξεκαθάρισμα’ της επιταγής. Εντελώς διαφορετικό το ένα από το άλλο.
· Υψηλό κόστος προσωπικού – εδώ μιλάμε για πραγματική βόμβα που μπορεί να εκραγεί. Για χρόνια τα λογιστικά γραφεία, λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης τους, αντιμετώπιζαν τεράστιο πρόβλημα στο να βρουν προσωπικό για να στελεχώσουν τις κενές θέσεις που απαιτούσαν και δημιουργούσαν οι νέοι πελάτες, η ανάπτυξη και τα πολύ καλά περιθώρια κέρδους. Οι εφημερίδες κατακλύζονταν από δεκάδες αγγελίες παρακαλώντας για λογιστές. Παρακαλούσαν ακόμα και άτομα που ήθελαν να γίνουν λογιστές με την δέσμευση να τους πληρώσουν την εκπαίδευση αλλά και την υπόσχεση της εργοδότησης. Οι μισθοί σε μεσαία και υψηλόβαθμα στελέχη είναι τόσο καλοί, και ο αριθμός των ατόμων στα λογιστικά γραφεία είναι τόσο μεγάλος που προκαλεί ζάλη. Τι θα τους κάνουν τώρα όλους αυτούς όταν μειώθηκε η δουλειά, οι εισπράξεις, τα ωφελήματα τρέχουν και οι πελάτες γκρινιάζουν;
· Ανυπαρξία καινοτομίας/νέων υπηρεσιών – για να είμαστε ειλικρινής, η βασική δουλειά του ελεγκτή είναι να ελέγξει ότι ο πελάτης μέτρησε σωστά τα λεφτά του, όχι με την βοήθεια του ελεγκτή αλλά με τον δικό του λογιστή, και στο τέλος να του υπογράψει τους λογαριασμούς με την υποσημείωση ότι παρουσιάζουν μια σωστή εικόνα ούτως ώστε ο πελάτης να το παρουσιάσει στο κράτος και να πληρώσει τον φόρο του. Τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο. Σε περίπτωση όπου ο πελάτης ‘τραβούσε’ λίγο παραπάνω, του κάνουν και λίγο τους συμβούλους όπου βασικά είναι η ανάλυση των λογαριασμών του και στο τέλος βάζουν και την περίφημη ατάκα ‘για να βελτιωθείς πρέπει να μειώσεις τα έξοδα σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις’. μάλλον τους πήραν πρέφα οι πελάτες.
· Αμφισβήτηση/έλεγχος από το κράτος και πελάτες – εδώ είναι το ζουμί. Όταν ο πελάτης κάνει πωλήσεις και βγάζει κέρδος, τότε είναι ευχαριστημένος και πληρώνει τον ελεγκτή/λογιστή του. Τι γίνετε όμως όταν η κατάσταση αλλάζει και αρχίζουν να εμφανίζονται ζημιές; Ο πελάτης γκρινιάζει, φωνάζει και αλλάζει λογιστή. Έτσι οι νέοι πελάτες που έρχονται σε ένα λογιστικό γραφείο είναι μάλλον παλιοί πελάτες κάποιου άλλου λογιστή, με περισσότερα προβλήματα, απαιτήσεις, καχυποψία και φυσικά θα απαιτήσει και μειωμένες χρεώσεις. Και όταν προσπαθήσουν οι λογιστές να τους πωλήσουν και την ‘αντικειμενική’ συμβουλευτική τους άποψη με το γνωστό και μονότονο ‘μείωσε τα έξοδα’, τότε ο πελάτης απογοητεύετε και γίνετε έξαλλος. Και το κερασάκι στη τούρτα: φανταστείτε τι θα γίνει όταν το κράτος αποφασίσει να ελέγξει τους ελεγκτές και αρχίσει να πιέζει για λίστες παρανομούντων, φοροδιαφυγόντων και πελατών υπεράκτιων εταιριών. Εδώ το κράτος τα έβαλε με τις τράπεζες και δεν θα τα βάλει με τους λογιστές;
Καλώς ή κακώς, τα λογιστικά γραφεία επαναπαύτηκαν στην υψηλή κερδοφορία/ανάπτυξη αλλά τώρα θα πρέπει να αλλάξουν παλιές πρακτικές και περγαμηνές. Γιατί ο πιο εύκολος τρόπος να ελέγξεις την φοροδιαφυγή είναι να ‘γωνιάσεις’, δυσκολέψεις και ελέγξεις τον ελεγκτή και λιγότερο τον πελάτη του. Έτσι αντί να βγεις σε κυνήγι μαγισσών και να προσπαθείς να ελέγξεις χιλιάδες εταιρίες είναι πολύ πιο εύκολο να ελέγξεις 10 λογιστικά γραφεία. Το κράτος το ξέρει αλλά δεν θα το κάνει μέχρι να το ζητήσουν και από αυτούς οι δικοί τους ελεγκτές, δηλαδή η Τρόικα.
Και αυτοί δεν καταλαβαίνουν ούτε από τραπεζώματα, ούτε από ‘αμπελοπούλια’.
Εσείς πόσο απογοητευμένος είστε από το Λογιστικό σας γραφείο;
Νίκος Χριστοφόρου
Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Από πού να ξεκινήσει κανείς: το Κράτος είναι σε βαθιά νερά, οι ‘αλεξίσφαιρες’ τράπεζες πνίγονται, οι υπεραγορές δεν πωλούν αν δεν έχουν προσφορές, τα μικρομεσαία καταστήματα απλά κλείνουν, οι διαφημιστές βλέπουν τους τοίχους, τα ξενοδοχεία είναι γεμάτα αλλά τα έξοδα τους πολλαπλασιάστηκαν.
Ο μόνος κλάδος που υπολογίζουν πολλοί ότι παρέμεινε αλώβητος είναι αυτός των λογιστικών γραφείων. Ή τουλάχιστον έτσι νομίζει ο κόσμος. Προσωπικά πιστεύω ότι ο επόμενος κλάδος που θα ταρακουνηθεί έντονα είναι αυτός των Λογιστών.
Μετά από σχεδόν μια δεκαετία απίστευτης ανάπτυξης και κερδοφορίας, όπου κυριολεκτικά δεν έβρισκαν αρκετά άτομα στην αγορά για να τους κάνουν λογιστές, έφτασε ή ώρα και αυτός ο κλάδος να αντιμετωπίσει την πραγματική κατάσταση της Αγοράς.
prosodos.eu |
Ποια όμως μπορεί να είναι τα προβλήματα ενός λογιστικού/ελεγκτικού γραφείου; Μερικά από αυτά:
· Μείωση/φυγή πελατών – οι παλιοί καλοί καιροί όπου οι εταιρίες και επιχειρήσεις γεννιούνταν σαν κουνέλια μάλλον πέρασε, ή τουλάχιστον προς το παρόν. Έτσι οι λογιστές βρίσκουν πολύ δύσκολα νέους πελάτες και ακόμα και αυτούς που βρίσκουν είναι απλά πελάτες ανταγωνιστών τους που αλλάζουν λογιστικό γραφείο με την ελπίδα της καλύτερης εξυπηρέτησης, και φυσικά, των μειωμένων χρεώσεων.
· Αδυναμία είσπραξης από πελάτες – εντάξει, ας υποθέσουμε ότι έχουν πολλούς πελάτες. Για να είμαστε πιο ακριβής, μπορεί να έχουν και εκατοντάδες πελάτες και τα μεγάλα λογιστικά γραφεία μάλλον έχουν χιλιάδες πελάτες. Τι να τους κάνεις όμως τους πελάτες αν δεν μπορείς να εισπράξεις; Και πιο συγκεκριμένα αν δεν μπορείς να εισπράξεις αλλά απαιτούν κιόλας συνεχώς τις υπηρεσίες σου μπας και σώσουν την επιχείρηση τους; Άλλο η τιμολόγηση (σε αυτό είναι πολύ καλοί), άλλο η είσπραξη και άλλο το τελικό ‘ξεκαθάρισμα’ της επιταγής. Εντελώς διαφορετικό το ένα από το άλλο.
· Υψηλό κόστος προσωπικού – εδώ μιλάμε για πραγματική βόμβα που μπορεί να εκραγεί. Για χρόνια τα λογιστικά γραφεία, λόγω της ραγδαίας ανάπτυξης τους, αντιμετώπιζαν τεράστιο πρόβλημα στο να βρουν προσωπικό για να στελεχώσουν τις κενές θέσεις που απαιτούσαν και δημιουργούσαν οι νέοι πελάτες, η ανάπτυξη και τα πολύ καλά περιθώρια κέρδους. Οι εφημερίδες κατακλύζονταν από δεκάδες αγγελίες παρακαλώντας για λογιστές. Παρακαλούσαν ακόμα και άτομα που ήθελαν να γίνουν λογιστές με την δέσμευση να τους πληρώσουν την εκπαίδευση αλλά και την υπόσχεση της εργοδότησης. Οι μισθοί σε μεσαία και υψηλόβαθμα στελέχη είναι τόσο καλοί, και ο αριθμός των ατόμων στα λογιστικά γραφεία είναι τόσο μεγάλος που προκαλεί ζάλη. Τι θα τους κάνουν τώρα όλους αυτούς όταν μειώθηκε η δουλειά, οι εισπράξεις, τα ωφελήματα τρέχουν και οι πελάτες γκρινιάζουν;
· Ανυπαρξία καινοτομίας/νέων υπηρεσιών – για να είμαστε ειλικρινής, η βασική δουλειά του ελεγκτή είναι να ελέγξει ότι ο πελάτης μέτρησε σωστά τα λεφτά του, όχι με την βοήθεια του ελεγκτή αλλά με τον δικό του λογιστή, και στο τέλος να του υπογράψει τους λογαριασμούς με την υποσημείωση ότι παρουσιάζουν μια σωστή εικόνα ούτως ώστε ο πελάτης να το παρουσιάσει στο κράτος και να πληρώσει τον φόρο του. Τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο. Σε περίπτωση όπου ο πελάτης ‘τραβούσε’ λίγο παραπάνω, του κάνουν και λίγο τους συμβούλους όπου βασικά είναι η ανάλυση των λογαριασμών του και στο τέλος βάζουν και την περίφημη ατάκα ‘για να βελτιωθείς πρέπει να μειώσεις τα έξοδα σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις’. μάλλον τους πήραν πρέφα οι πελάτες.
· Αμφισβήτηση/έλεγχος από το κράτος και πελάτες – εδώ είναι το ζουμί. Όταν ο πελάτης κάνει πωλήσεις και βγάζει κέρδος, τότε είναι ευχαριστημένος και πληρώνει τον ελεγκτή/λογιστή του. Τι γίνετε όμως όταν η κατάσταση αλλάζει και αρχίζουν να εμφανίζονται ζημιές; Ο πελάτης γκρινιάζει, φωνάζει και αλλάζει λογιστή. Έτσι οι νέοι πελάτες που έρχονται σε ένα λογιστικό γραφείο είναι μάλλον παλιοί πελάτες κάποιου άλλου λογιστή, με περισσότερα προβλήματα, απαιτήσεις, καχυποψία και φυσικά θα απαιτήσει και μειωμένες χρεώσεις. Και όταν προσπαθήσουν οι λογιστές να τους πωλήσουν και την ‘αντικειμενική’ συμβουλευτική τους άποψη με το γνωστό και μονότονο ‘μείωσε τα έξοδα’, τότε ο πελάτης απογοητεύετε και γίνετε έξαλλος. Και το κερασάκι στη τούρτα: φανταστείτε τι θα γίνει όταν το κράτος αποφασίσει να ελέγξει τους ελεγκτές και αρχίσει να πιέζει για λίστες παρανομούντων, φοροδιαφυγόντων και πελατών υπεράκτιων εταιριών. Εδώ το κράτος τα έβαλε με τις τράπεζες και δεν θα τα βάλει με τους λογιστές;
Καλώς ή κακώς, τα λογιστικά γραφεία επαναπαύτηκαν στην υψηλή κερδοφορία/ανάπτυξη αλλά τώρα θα πρέπει να αλλάξουν παλιές πρακτικές και περγαμηνές. Γιατί ο πιο εύκολος τρόπος να ελέγξεις την φοροδιαφυγή είναι να ‘γωνιάσεις’, δυσκολέψεις και ελέγξεις τον ελεγκτή και λιγότερο τον πελάτη του. Έτσι αντί να βγεις σε κυνήγι μαγισσών και να προσπαθείς να ελέγξεις χιλιάδες εταιρίες είναι πολύ πιο εύκολο να ελέγξεις 10 λογιστικά γραφεία. Το κράτος το ξέρει αλλά δεν θα το κάνει μέχρι να το ζητήσουν και από αυτούς οι δικοί τους ελεγκτές, δηλαδή η Τρόικα.
Και αυτοί δεν καταλαβαίνουν ούτε από τραπεζώματα, ούτε από ‘αμπελοπούλια’.
Εσείς πόσο απογοητευμένος είστε από το Λογιστικό σας γραφείο;
Νίκος Χριστοφόρου
Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Comments
Post a Comment