Αll Inclusive: Ευλογία και κατάρα

Έντονο προβληματισμό έχουν οι αρμόδιοι φορείς όσον αφορά τον θεσμό του all inclusive στα ξενοδοχεία. Παρά το γεγονός ότι καμία νομοθεσία δεν απαγορεύει ή περιορίζει τον θεσμό του all inclusive που εφαρμόζουν τα τελευταία χρόνια πολλά ξενοδοχεία της Κύπρου, εντούτοις η στόχευση των αρμοδίων είναι η μετατόπιση της κατάστασης. Στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των ξενοδοχειακών μονάδων, αν και δεν γίνεται καμία αναφορά στον εν λόγω θεσμό, μεγάλος αριθμός ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, κυρίως στην ελεύθερη περιοχή Αμμοχώστου και στην Πάφο, το έχουν υιοθετήσει μετά από απαίτηση κυρίως των μεγάλων Οργανωτών Ταξιδίων.

Πάντως, δεν παύει να υφίσταται και ο προβληματισμός από τους αρμοδίους καθώς είναι τεκμηριωμένο ότι σε τουριστικές περιοχές όπου λειτουργεί μεγάλος αριθμός μονάδων στη βάση του all inclusive παρατηρούνται αρνητικές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις σε παρεμφερείς υπηρεσίες και στην τοπική κοινωνία. Δεδομένες είναι και οι φωνές διαμαρτυρίας από εστιάτορες και ιδιοκτήτες μπαρ των εν λόγω περιοχών καθώς, αναμφίβολα, επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον θεσμό.


Το πρόβλημα γιγαντώνεται και με την αύξηση του αριθμού των Ρώσων επισκεπτών στη χώρα μας καθώς, σύμφωνα με στοιχεία του ΚΟΤ, οι οκτώ στους δέκα επιλέγουν το all inclusive.

Μιλώντας στη «Σ» παράγοντες που επηρεάζονται από τον θεσμό, ανέλυσαν τις σκέψεις και προτάσεις τους.

«Δύσκολο να τεθούν φραγμοί»

«Στην Κύπρο το φαινόμενο αυτό παρουσιάστηκε τα τελευταία δέκα χρόνια και προωθείται πολύ έντονα, κυρίως από τους μεγάλους Οργανωτές Ταξιδίων όπως είναι οι Biblio-Globus από Ρωσία και Thomas Cook, TUI, First Choice και Olympic Holidays από Ηνωμένο Βασίλειο», επισήμανε ο Γενικός Διευθυντής του ΚΟΤ Μάριος Χαννίδης. Αιτία της αυξητικής τάσης που παρατηρείται στον θεσμό, σύμφωνα με τον κ. Χαννίδη, η οικονομική κρίση που επηρεάζει όλο τον κόσμο και ειδικότερα τις πηγές τουρισμού για την Κύπρο.

«Είναι ενδεικτικό ότι οι οργανωμένοι τουρίστες που επισκέπτονται την Κύπρο από το Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποιούν τον θεσμό του «Αll Inclusive» σε ποσοστό 35-40%, ενώ οι τουρίστες που επισκέπτονται την Κύπρο από τη Ρωσία χρησιμοποιούν τον θεσμό αυτό σε ποσοστό που υπερβαίνει ακόμα το 80%. Ο συνολικός αριθμός των εν λόγω περιηγητών που επιλέγουν το All Inclusive ξεπερνά τους 500 χιλιάδες», επισήμανε ο κ. Χαννίδης.

Ταυτόχρονα, σημείωσε ότι προορισμοί ανταγωνιστικοί προς την Κύπρο όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος και η Τυνησία ταύτισαν τα πακέτα τους με τον θεσμό. «Άποψή μας είναι ότι σε ένα σύγχρονο, ανταγωνιστικό περιβάλλον είναι πολύ δύσκολο να τεθούν φραγμοί ή περιορισμοί στη σύναψη διμερών εμπορικών συμβάσεων μεταξύ ξενοδόχων και Οργανωτών Ταξιδίων, όταν αυτές αφορούν παροχή υπηρεσιών», επισήμανε ο κ. Χαννίδης.

Τα οφέλη

Ο όρος «All Inclusive» περιλαμβάνει διάφορες παραλλαγές εκδρομικού πακέτου οι οποίες κυμαίνονται από την παροχή αεροπορικού εισιτηρίου, μεταφορών, διαμονής, παροχής τριών γευμάτων - προγεύματος, γεύματος και δείπνου με ποτά, μέχρι την προσφορά πλήρων υπηρεσιών φαγητού, ποτών, ροφημάτων, ψυχαγωγίας, αναψυχής, ευεξίας, δραστηριότητες εντός ή και εκτός του ξενοδοχείου, για τις οποίες ο επισκέπτης προπληρώνει στη χώρα προέλευσής του.

Η χρήση του θεσμού παρέχει τη δυνατότητα στον επισκέπτη να γνωρίζει από πριν το συνολικό κόστος τον διακοπών του με αποτέλεσμα να περιορίζεται σημαντικά το ενδεχόμενο να υπερβεί τον προϋπολογισμό του. Με τις παραδοσιακές διευθετήσεις και με δεδομένο τις ψηλές τιμές οινοπνευματωδών ποτών, ροφημάτων, γλυκών, παγωτών σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, το συνολικό κόστος διακοπών για μια οικογένεια ήταν συνεχώς απρόβλεπτο.

Πέραν τούτου ο επισκέπτης έχει τη δυνατότητα για κατανάλωση εδεσμάτων και ποτών αυτός και η οικογένειά του σε όλους τους χώρους του ξενοδοχείου χωρίς ποσοτικούς περιορισμούς. Για τους οργανωτές ταξιδίων η χρήση του θεσμού αυξάνει την τιμή του τουριστικού πακέτου και κατ' επέκταση των εισοδημάτων των Οργανωτών Ταξιδίων, καθώς έχουν τη δυνατότητα να προωθήσουν και επιπλέον πωλήσεις υπηρεσιών όπως εκδρομές, επισκέψεις σε υδροπάρκα κτλ. Με τη χρήση του θεσμού τα ξενοδοχεία βλέπουν βελτίωση των πληροτήτων τους και εξασφαλίζουν οικονομική ροή από την αρχή της περιόδου.

«Αναγκαίο κακό»

Ως «αναγκαίο κακό» χαρακτήρισε τον θεσμό του All Inclusive ο πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Ξενοδόχων (ΠΑΣΥΞΕ) Χάρης Λοϊζίδης αφού, όπως είπε, ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος. «Έχει πλέον καθιερωθεί και δεν μπορούν οι ξενοδόχοι να μη δίνουν πακέτα All Inclusive γιατί είναι ψηλά στις απαιτήσεις των τουριστών», επισήμανε ο κ. Λοϊζίδης. Πάντως, όπως πρόσθεσε ο κ. Λοϊζίδης, οι ξενοδόχοι σε καμία περίπτωση δεν θέλουν «εγκλωβισμένους» στα ξενοδοχεία τούς τουρίστες, γιατί δεν θα μπορέσουν να επισκεφτούν κι άλλα μέρη ώστε να προτιμήσουν ξανά τη χώρα μας.

Την ίδια στιγμή, ο κ. Λοϊζίδης, αναφερόμενος σε διάφορες μεθόδους για περιορισμό του φαινομένου, έφερε ως παράδειγμα τις κυπριακές βραδιές που διοργανώνουν τα ξενοδοχεία, να γίνονται σε συνεργασία με κοντινές ταβέρνες ώστε να προκύψουν οφέλη και για τους δύο.

Προτάσεις από ΠΑΣΙΚΑ

ΤΑ ΠΙΟ έντονα παράπονα έρχονται από την πλευρά των ιδιοκτητών μπιραριών, εστιατορίων και καφετεριών, καθώς βλέπουν τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται χρόνο με τον χρόνο. Ο Γενικός Γραμματέας του Παγκύπριου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Κέντρων Αναψυχής (ΠΑΣΙΚΑ) Φάνος Λεβέντης τόνισε ότι, με τον θεσμό, το εισόδημα συγκεντρώνεται στα χέρια των λίγων ενώ την ίδια στιγμή πλήττονται οι τοπικές επιχειρήσεις.

Αντιλαμβανόμενος τη σημασία του θεσμού για τους Κύπριους ξενοδόχους, ο κ. Λεβέντης ανέφερε ότι μπορεί να οριοθετηθεί κατ' αρχήν σε ευρωπαϊκό επίπεδο βάσει Κοινοτικής Οδηγίας. «Είναι ένα θέμα που υπάρχει στο τραπέζι και θέλουμε να ψάξουμε λύσεις», επισήμανε ο κ. Λεβέντης. Καταθέτοντας τις προτάσεις του για το θέμα, ο κ. Λεβέντης σημείωσε ότι έχει καταγραφεί ότι από τις επτά ημέρες κατά μέσο όρο που θα παραμείνει στην Κύπρο ο τουρίστας, τις πέντε θα τις περάσει εντός του ξενοδοχείου ενώ τις υπόλοιπες θα τις περάσει εκτός.

«Μπορούν οι ξενοδόχοι να προσφέρουν 1-2 ημέρες λιγότερες στο πακέτο τους», σημείωσε ο κ. Λεβέντης. Παράλληλα, όπως είπε, όσον αφορά το ποτό που δίδεται δωρεάν, η προσφορά του να σταματά μετά το δείπνο, έτσι ώστε ο τουρίστας να βγει και εκτός της ξενοδοχειακής μονάδας για ένα ποτό. «Αυτό ισχύει και για το απογευματινό παγωτό ή καφέ», σημείωσε ο κ. Λεβέντης. Ταυτόχρονα, άλλη πρόταση που έθεσε στο τραπέζι είναι με μια μικρή διαφορά στην τιμή του πακέτου να προσφέρονται εκδρομές σε μουσεία, οινοποιεία και σε άλλους χώρους που θα δώσουν την ευκαιρία και σε άλλους επιχειρηματίες να δουλέψουν.

«Ο ΚΟΤ μπορεί να παίξει τον ρόλο του και όπως φαίνεται υπάρχουν λύσεις. Θέλουμε, όμως, λίγη αποφασιστικότητα», σημείωσε ο κ. Λεβέντης. Καταληκτικά, επισήμανε ότι ο τουρίστας, όταν επιστρέψει στη χώρα του, δεν θα θυμάται την μπριζόλα ή το παγωτό που κατανάλωσε στο ξενοδοχείο, αλλά τα μέρη που επισκέφτηκε.

ΠΗΓΗ Παναγιώτης Γρηγορίου sigmalive

Comments

Popular posts from this blog

Εξερράγη iPhone στην τσέπη ανήλικης μαθήτριας

Ο «κρυφός» αρραβώνας του Johnny Depp και το μονόπετρο στο χέρι της Amber Ηeard

Η ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΙΑΤΙΚΗ ΜΑΓΕΙΑ ΣΤΙΣ ΒΙΤΡΙΝΕΣ ΤΟΥ ΠΑΡΙΣΙΟΥ